Wie zijn wij?
Wij zijn Jouwmerkregistreren (ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 75844516). Wij leveren diensten op het gebied van merken en modellen, waaronder merk- en modelregistraties, merk- en modelonderzoeken, het beheer van merken- en modellenportefeuilles, het verrichten van administratieve handelingen en voeren van juridische procedures bij bureaus voor de intellectuele eigendom.
Welke persoonsgegevens verwerken wij en waarom?
Ons uitgangspunt is dat wij zo min mogelijk persoonsgegevens van jou verwerken. Als we dat toch doen, dan bewaren wij jouw persoonsgegevens nooit langer dan strikt noodzakelijk. In de volgende situaties verwerken wij jouw persoonsgegevens.
Formulier merkadvies
Als je het formulier voor merkadvies invult verwerken wij de volgende gegevens van je:
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Het doel van deze verwerking is om je te kunnen bereiken zodat wij je kunnen voorzien van op maat gemaakt merkadvies en zodat wij je een offerte kunnen toesturen.
Klanten
Als je ons verzoekt om diensten aan je te verlenen dan verwerken wij de volgende gegevens van je:
- Voor- en achternaam
- Adresgegevens
- Klantnummer
- Dossiernummer
- Betaalinformatie
- Alle persoonsgegevens die je op eigen initiatief verstrekt
Het doel van deze verwerking is om je onze diensten te kunnen leveren, facturen te kunnen sturen en openstaande bedragen te kunnen incasseren, onze administratie bij te houden en commerciële uitingen aan je te kunnen doen. Wij verwerken jouw gegevens in dit geval om onze overeenkomsten met je te kunnen uitvoeren of de daartoe benodigde voorbereidingen te treffen, omdat wij daartoe wettelijk verplicht zijn en met het oog op onze gerechtvaardigde bedrijfsbelangen.
Verstrekking aan derden
Wij zullen jouw persoonsgegevens zo min mogelijk aan derden verstrekken. Wij maken ten behoeve van onze bedrijfsvoering gebruik van diensten van derde partijen. In sommige gevallen zullen wij aan die partijen jouw persoonsgegevens verstrekken. Wij zullen echter nooit meer gegevens aan derden verstrekken dan zij nodig hebben om onze opdrachten te kunnen uitvoeren. Voorbeelden van dergelijke derden zijn bijvoorbeeld leveranciers, onderaannemers en postbezorgingsdiensten.
Wij kunnen ook gegevens aan derden verstrekken die zijn gevestigd in landen buiten de Europese Unie. De waarborgen die deze landen bieden ten aanzien van de bescherming van persoonsgegevens kunnen beperkter zijn dan in de Europese Unie. Onder meer door het gebruik van standaardcontractbepalingen waarborgen wij in dat geval dat jouw persoonsgegevens zo goed mogelijk worden beschermd. Voor meer informatie hierover kun je contact met ons opnemen; zie voor de contactgegevens onderaan deze privacyverklaring.
Bewaartermijnen
We zullen jouw persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk voor de genoemde doeleinden of zoveel langer als nodig is om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen. Houd er rekening mee dat we bepaalde gegevens met betrekking tot bestellingen in verband met de fiscale bewaarplicht ten minste zeven jaar moeten bewaren.
Beveiliging persoonsgegevens
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang. Dit omvat onder andere het gebruik van versleuteling (SSL/TLS), toegangscontrole, periodieke back-ups, en beveiligingsaudits. Alleen geautoriseerd personeel heeft toegang tot jouw gegevens en wij zorgen ervoor dat derde partijen zich ook aan onze beveiligingsmaatregelen houden door middel van verwerkersovereenkomsten. Jouw gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers en we implementeren maatregelen zoals sterke wachtwoordvereisten en rate limiting om ongeautoriseerde toegang te voorkomen.
Technische beveiligingsmaatregelen:
- Gebruik van SSL/TLS-certificaten voor versleutelde communicatie (HTTPS).
- Versleuteling van gevoelige gegevens in de database.
- Onze hostingprovider beschikt over ISO 9001:2015, ISO 27001:2013 en NEN 7510:2017 certificaten.
- Toegang tot systemen is beveiligd met onder meer 2FA-inlogmethoden, rate-limiting, IP-restricties en RBAC.
- Actieve monitoring en logging van systeemactiviteiten en wijzigingen in persoonsgegevens.
Organisatorische beveiligingsmaatregelen:
- Alleen geautoriseerde medewerkers hebben toegang tot persoonsgegevens.
- Wij hanteren strikte interne procedures voor gegevensbeheer.
- Wij hebben afspraken met derde partijen (zoals onze hostingprovider) over hoe zij omgaan met persoonsgegevens.
- Wij hebben een procedure voor het melden en afhandelen van datalekken binnen 72 uur.
- Wij voeren regelmatig controles en risicoanalyses uit op het gebied van beveiliging en privacy.
Geautomatiseerde besluitvorming
We maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming.
Jouw rechten
Gedurende de periode dat wij jouw persoonsgegevens verwerken, heb je het recht om bij ons een overzicht aan te vragen van jouw persoonsgegevens die wij verwerken. Als daaruit blijkt dat gegevens onjuist, incompleet of niet langer relevant zijn, kun je ons vragen de gegevens te corrigeren of te verwijderen. Ook heb je bijvoorbeeld het recht om bezwaar te maken tegen onze verwerking van jouw persoonsgegevens. Je kunt eventuele toestemming voor de verwerking van jouw persoonsgegevens intrekken. Voor een volledig overzicht van jouw rechten verwijzen wij je naar de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wijzigingen van deze privacyverklaring
We kunnen deze privacyverklaring op elk moment aanpassen. De laatste aanpassing dateert van 20 januari 2025.
Contactgegevens
Bij vragen of klachten kun je contact met ons opnemen via het contactformulier hieronder of via het e-mailadres privacy@jouwmerkregistreren.nl.
Vragen over ons privacybeleid?
Heb je vragen over ons privacybeleid? Stuur ons een bericht via het onderstaande formulier en we beantwoorden je vraag zo snel mogelijk!